The all-new BMW X5 can deal with any challenge a driving surface can come up with. It is made for whatever nature could ask for. We let nature tell us directly, what it could ask for from the new BMW X5.
We used real-natural-no-postproduction letters we discovered in Death Valley, built out of the typical salt crusts and created the Death Valley messages. Each letter was marked with the exact geographical coordinates where it is located.
The messages became print ads and also a mailing that led to our blog, where people could download the font and send their own Death Valley messages.
Agency: Serviceplan
Chief Creative Officer: Alexander Schill
Executive Creative Officer: Maik Kähler
Creative Director: Matthäus Frost, Tom Meifert, Axel Schilling
Copywriter: Tom Meifert
Art Director: Matthäus Frost, Axel Schilling
Graphic Design: Nature c/o Death Valley
Photography: Axel Schilling
Creative Producer: Florian Panier
Darum sollte eine Firma Giveaways nutzen:
Einbruchschutz für Eigenheime: Die Grundlagen im Überblick
Moderne Heizsysteme: Welche Heizungsanlagen versprechen die größte Energieersparnis?
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Werbebotschaften – der Motor für den Verkauf
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Deutsches Design beim Bauen – das sind die wichtigsten Merkmale
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Warum mehrsprachiger Content unerlässlich für globale Marken ist
Designmöglichkeiten in Windows: So personalisierst du deinen Desktop