The Panama Plus Festival is an annual subculture festival, featuring the creative work of various artists, musicians, performers, writers and cinematographers. During last years edition, we already took part as designers and curators for the art part of the culture event. This year, we mainly were responsible for the branding of the festival, which included the produciton of the poster artwork, the corporate identity, a redesign of the logo, ticket design, banner design and so on.
Key indicators for the visual identity, were the vivid and colourful character of the culture festival. Therefore we based our design on a variable, playful typography and a simple but strong color theme. The typography can be used as a single item for branding or in combination with the colourful keyvisuals. The keyvisuals were constructed out of circles filled with gradients and then randomly transformed through a coded glitch generator.
Moby Digg
http://www.mobydigg.de
Die Qual der Wahl – Erfolg im Internet – die Auswahl der Webagentur
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Limitierte Editionen: Das Phänomen von exklusiven Sneaker-Veröffentlichungen
To-go-Verpackungen mit Persönlichkeit
Die Vorteile eines eigenen Website-Servers: Das sind sie
Veröffentlichung der eigenen Arbeit
Den Ort finden, an dem Kreativität am besten entsteht
Deutsches Design beim Bauen – das sind die wichtigsten Merkmale
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Chaotisches Genie oder einfach schusselig? Fünf Tipps für den besseren Merker
Gestaltung des Glücks: Wie visuelles Design die Wahrnehmung von Gewinnchancen beeinflusst
Warum mehrsprachiger Content unerlässlich für globale Marken ist
Die besten Online-Tools zum Gestalten von Kalendern
Handwerk trifft auf High-Design: Die Exzellenz von Möbeln ‘Made in Germany’
Nachhaltige Etiketten drucken: Worauf muss man achten?
Designer als Product Owner