To catch some special vibes was the challenge, when (the) german pop-feminist Magazine Missy requested Cris Wiegandt to develop a TVC representing the various contents of the magazine. Together with Susanne Huber, they created a showcase that split the Missy-lettering in five single sections, each one (serving) to display one of the main editorial categories. The final twist was achieved by mounting the whole set on a turning platform: like on a spinning wheel each scene had a distinctively designed section, just until taking up speed merged the letters together again. The different materials such as paper, cardboard, fabric and leather created a tangible appearance of a literally moving clip.
Direction
Cris Wiegandt
Production
Cosmopola
Concept & Editing
Susanne Huber
Cris Wiegandt
Art Direction
Cris Wiegandt
Daniela Burger
Crafts
Cris Wiegandt
Alejandra Vargas Diaz
Susanne Huber
Adriana Napolitano
DoP
Karl Hofman
Color Grading
Ana Izquierdo
Music
New Found Land
Die Qual der Wahl – Erfolg im Internet – die Auswahl der Webagentur
Entdecke die neuesten Trends in Damenmode: Stilvoll und zeitlos
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Werbebotschaften – der Motor für den Verkauf
Welche Werbe- und Designtrends sind für 2024 zu erwarten?
Limitierte Editionen: Das Phänomen von exklusiven Sneaker-Veröffentlichungen
To-go-Verpackungen mit Persönlichkeit
Die Vorteile eines eigenen Website-Servers: Das sind sie
Veröffentlichung der eigenen Arbeit
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Den Ort finden, an dem Kreativität am besten entsteht
Deutsches Design beim Bauen – das sind die wichtigsten Merkmale
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Vielfalt der Druckverfahren im Etikettendruck
Chaotisches Genie oder einfach schusselig? Fünf Tipps für den besseren Merker
5 Tipps für die Vermarktung von Wein