Funk is the new German digital youth channel that needs no TV station. The new project from ARD and ZDF was created to give the youth of Germany a platform that was relevant to their consumer needs and reflected future and current trends in digital media. The brand was created to be bold, brash, unforgiving but at the same time honest and sympathetic. Funk promotes Germany’s rising YouTubers whilst also creating exciting and modern content whilst also sourcing current trending topics and news from Facebook, Snapchat und Instagram. Our task was to create a brand that embodied this, this would include all aspects of design, UX, concept, motion and brand principles that were open and flexible for future growth.
Art Director / Creative Director
Paul Watmough
Peter Fehler
Creative Team
Peter Fehler
Claus Jacobsen
Concept & UX
Bertram Gugel
Javier García Martín
Motion Design
Christopher Hegenberg
Icons
Lukas Bischoff
Copy
Frederik Oesterlin
Darum sollte eine Firma Giveaways nutzen:
Rolex Uhren: Darum sind sie nach wie vor angesagt
Was tut sich im Online-Marketing 2024?
Einbruchschutz für Eigenheime: Die Grundlagen im Überblick
Moderne Heizsysteme: Welche Heizungsanlagen versprechen die größte Energieersparnis?
Die Top 5 Vorteile einer Social Media Werbeagentur buchen
Entdecke die neuesten Trends in Damenmode: Stilvoll und zeitlos
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Werbebotschaften – der Motor für den Verkauf
Limitierte Editionen: Das Phänomen von exklusiven Sneaker-Veröffentlichungen
Die Vorteile eines eigenen Website-Servers: Das sind sie
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Nachhaltige Etiketten drucken: Worauf muss man achten?
Die Macht der Farben: Farbpsychologie im Webdesign