Projekt

Adobe Max 2017 Identity

Adobe commissioned me to create the identity of the Max Creativity Conference 2017 in Las Vegas based on my master thesis By the way – a modular system consisting of two components: a typeface, produced by 3D printing, and a variety of physical processes associated with the letters.

After designing a labyrinth version of Max logo and a pattern of several word combinations – also using the ‘By the way’ font – I developed six analog effects which present the logo in different overall impressions. In four shooting days, a crew from Adobe captured the experiments in my studio in Düsseldorf. The design was transferred into various applications for the conference, like banners, videos, shirts and many more.

Commissioned by Adobe for Adobe Max.

Concept & Design
Thomas Wirtz

Technical Support & Music
Frédéric Wiegand

Creative Director
Kashka Pregowska-Czerw (Adobe)

Director of Photography
Dave Driver (eMotion Studios)

Senior Creative Director, Video
Dan Cowles (Adobe)

Open-Space-Büros für Kreative Ohne Marketing geht nichts mehr Kunst aus Stahl – Möglichkeiten einer Szene Lesen für die finanzielle Weiterbildung Ursprung der Kreativität: Der neue Ideenkatalog Als Deutscher Französisch lernen Wohnen im Einfamilienhaus – Zwischen Design und Funktionalität Den Horizont erweitern – Design-Ideen aus dem Ausland Marketing: Klassische Print-Werbung oder Online-Werbung? Fast Fashion vs. Slow Fashion Sammlermünzprägungen: Das gilt es zu wissen Touchpens für Smartphones und Tablet Fahrräder und Co. – Unser Design Check für 2018 Printmedien in Unternehmen Stylische Textilkabel – Einsatzmöglichkeiten und Ideen Trends für die Küche 2017 – mehr als nur kochen Customization – individuelle Kleidung schaffen Responsive Web Design – ein Segen und ein Fluch Stilvoll visualisieren und organisieren mit individuellen Magneten und Magnetsystemen Geschmackvolle Pflanzkübel, Made in Germany Die Wohnung ins rechte Licht rücken Interview mit dem Firmeninhaber von Weihnachtskarten-Shop.com (Fast) größtes Werbeplakat der Welt wird abgenommen Mit den richtigen Werbeartikeln Emotionen wecken und in Erinnerung bleiben 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 61 62 63 64 65 66 67 68 69 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 60 60 61 62 63 64 65 66 67 68 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40