Task
Every year, the One Club hosts a talent competition for aspiring talents in the fields of advertising and design in the context of the prestigious One Show: The Young Ones. Our task was to call for entries and generate the greatest possible number of applicants to the competition in 2014.
Idea and Execution
The Young Ones stands for the joy of creativity, contemporary design and unusual ideas. We devoloped a campaign just like that. Therefore we combined a very striking illustration style and short, catchy headlines to generate great attention and a high recognition value. But above all it makes young creatives desperate to join the show.
Agency
Serviceplan
Chief Creative Officer
Alexander Schill
Executive Creative Directors
Till Diestel
Christoph Everke
Alexander Nagel
Creative Directors
Matthäus Frost
Katharina Keith
Graphic Designer
Sebastian Sonnewend
Copywriter
Daniel Gassner
Henrik Pfeiffer
Die Top 5 Vorteile einer Social Media Werbeagentur buchen
Die Qual der Wahl – Erfolg im Internet – die Auswahl der Webagentur
Entdecke die neuesten Trends in Damenmode: Stilvoll und zeitlos
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Welche Werbe- und Designtrends sind für 2024 zu erwarten?
To-go-Verpackungen mit Persönlichkeit
Veröffentlichung der eigenen Arbeit
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Deutsches Design beim Bauen – das sind die wichtigsten Merkmale
Vielfalt der Druckverfahren im Etikettendruck
Chaotisches Genie oder einfach schusselig? Fünf Tipps für den besseren Merker
Gestaltung des Glücks: Wie visuelles Design die Wahrnehmung von Gewinnchancen beeinflusst
Designmöglichkeiten in Windows: So personalisierst du deinen Desktop
Handwerk trifft auf High-Design: Die Exzellenz von Möbeln ‘Made in Germany’
Die Macht der Farben: Farbpsychologie im Webdesign