A horrible clown à la Stephen King’s „IT“, a mass murderer with a chainsaw and death itself – they all are fighting for their life underwater. Something seems to be pulling them down. They desperately try to fight their way up to the surface. But their fight is in vain, and all three of them lifelessly sink to the bottom. The resolution appears at the end of the film: an oversized tea bag, which pulls the personified fears down and thus gets rid of them.
The film was produced by Tempomedia Hamburg in cooperation with Jung von Matt /Neckar and the Filmakademie Baden-Württemberg. The German Wahnsinn Team delivered music and sound composition and Harvest Digital was responsible for post production. Shooting took place in the legendary Pinewood Studios in London.
Product
Calming tea
DoP
Roland Stuprich
Agency
Jung von Matt / Neckar
Client
Herbaria
Production Company
Tempomedia
Co-Production Company
Filmakademie Baden-Württemberg
Service Production
Valentine Films
Executive Producer
Alexander Schildt
Producer
Christian Hergenröther
Director
Andreas Roth
Underwater Cameraman
Mike Valentine
Editor
Anne Beutel
Music / Sounddesign
The German Wahnsinn Team
Postproduction Company
Harvest Digital Agriculture
Postproduction Supervisor / Compositing
Sascha Schmidt
Blockieren EMAs den Kursanstieg von Dogecoin?
Webdesign und Entwicklung neu gedacht: Strategien für digitale Erfolge
Grafikdesign für internationale Kampagnen: Wie man Layouts für verschiedene Sprachen optimiert
Die Zukunft der Arbeitsplatzgestaltung: Ergonomie und Effizienz vereint
Designs zum Leben erwecken: Die Kunst der Lasergravur Einleitung
PayPal Alternativen: Eine Übersicht
Design-Trends 2025: Was erwartet kreative Köpfe in Deutschland?
Nachhaltigkeit trifft auf Funktionalität: Die Bedeutung innovativer Verpackungslösungen für modernes Design
Design: Bedeutung(en) eines Begriffs in der deutschen Wirtschaft
Kreative Werbetechnik-Ideen: Wie Sie Ihre Marke Innovativ in Szene Setzen
5 nützliche Tipps für die Wohnungsrenovierung
Black Friday auch für Webdesigner attraktiv?
Alles, was man beim Wechsel der Mobilfunknummer tun muss