As the destination of choice for travelers with high expectations, the Weitzer Hotels are a world of their own. It is a place where excellence and aesthetics meet with unconventional ideas and create a very unique atmosphere – somewhere between tradition and modernity, but always in the here and now.
Whether it is Wiesler, Daniel Graz, Daniel Vienna or Das Weitzer itself, every hotel under the lead of Florian Weitzer has its own style and character. moodley brought this world to paper and illustrated this exclusive variety in a unique print. Under the title „good time“, the Weitzer Paper portrays the world of the Weitzer Hotels in a modernist-urban and traditionally elegant way – while always highlighting its special flair.
Agency
Moodley Brand Identity (Austria)
Creative Direction
Mike Fuisz
Art Direction
Sabine Kernbichler
Graphic Design
Sabine Kernbichler, Katia Tsikrikonaki
Photography
Marion Luttenberger, Michael Königshofer, Tina Herzl, Tina Reiter, LupiSpuma
Text
Matthias Alber
Project Management
Jasmin Gottfried
Die neuesten Fortschritte in der Hörtechnologie
Die Kunst hinter dem Design
Günstige Zimmer in Dresden – für Monteure und Handwerker
Blockieren EMAs den Kursanstieg von Dogecoin?
Webdesign und Entwicklung neu gedacht: Strategien für digitale Erfolge
Grafikdesign für internationale Kampagnen: Wie man Layouts für verschiedene Sprachen optimiert
Mehr Nachhaltigkeit im Alltag: Produktdesign, Verpackungen & Abkehr von der Wegwerfgesellschaft!
Moderne Designprinzipien: Die Grundlagen für eine gelungene Gestaltung
Design-Trends 2025: Was erwartet kreative Köpfe in Deutschland?
Design: Bedeutung(en) eines Begriffs in der deutschen Wirtschaft
Der neue Minimalismus: Warum der Landhausstil wieder als Statement gilt
Finanzielle Freiräume für Kreative: Flexibilität für größere Projekte schaffen
Aufregendes Design: Esszimmermöbel aus verschiedenen Materialien