Iolani eyewear, a Munich-based startup for eyewear and eyewear-jewellery, asked Moby Digg to rethink their brand identity and corporate identity. The initial formatting of the lower case “i”s should be kept, while giving it a unique branding and reworking the packaging / package design. Additionally Moby Digg developed a simple iconography-system, which was based on the abstracted forms of glasses – a symbol for their product – and a flower – a symbol of their inspiration. The flower was derived from the brand’s name “Iolani”, which originally comes from Hawaii, giving a link to the initial start of the brand.
Agency
Moby Digg
Werbebotschaften – der Motor für den Verkauf
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Welche Werbe- und Designtrends sind für 2024 zu erwarten?
Veröffentlichung der eigenen Arbeit
Das richtige Produkt im Netz finden: Die Welt der SEO-Agenturen
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Vielfalt der Druckverfahren im Etikettendruck
Gestaltung des Glücks: Wie visuelles Design die Wahrnehmung von Gewinnchancen beeinflusst
Handwerk trifft auf High-Design: Die Exzellenz von Möbeln ‘Made in Germany’
Die Macht der Farben: Farbpsychologie im Webdesign
Nachhaltige vegane Etiketten drucken lassen – ist das möglich?
Selbstständig mit einer Designagentur