Honey processing has a long tradition in the Dössigner family from Beckstetten. For over 25 years honeys have been processed locally and have been bottled up by the beekeepers themselves ever since. The redesigned packaging guides the rebranding of a premium line of product, the result of over 45 beekeepers working together.
Through the combination of modern colors, inspiration from the Bauhaus-Style and a traditional serif typeface, the packaging achieves an elegant and modern appearance, unconventional for this type of product.
The eye-catching title is a gold stamp and underscores, by form and color, the 100% natural and sustainable production of the honey. Likewise, the product looks noble and still differentiates from it’s competitors.
The different kinds of premium honey take inspiration from all four seasons, which is also incorporated in the design through choice of color. Delicious from packaging to the honey itself.
Designer
Vincenz Brandl
Werbebotschaften – der Motor für den Verkauf
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Welche Werbe- und Designtrends sind für 2024 zu erwarten?
Veröffentlichung der eigenen Arbeit
Das richtige Produkt im Netz finden: Die Welt der SEO-Agenturen
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Vielfalt der Druckverfahren im Etikettendruck
Gestaltung des Glücks: Wie visuelles Design die Wahrnehmung von Gewinnchancen beeinflusst
Handwerk trifft auf High-Design: Die Exzellenz von Möbeln ‘Made in Germany’
Die Macht der Farben: Farbpsychologie im Webdesign
Nachhaltige vegane Etiketten drucken lassen – ist das möglich?
Selbstständig mit einer Designagentur