Funk is the new German digital youth channel that needs no TV station. The new project from ARD and ZDF was created to give the youth of Germany a platform that was relevant to their consumer needs and reflected future and current trends in digital media. The brand was created to be bold, brash, unforgiving but at the same time honest and sympathetic. Funk promotes Germany’s rising YouTubers whilst also creating exciting and modern content whilst also sourcing current trending topics and news from Facebook, Snapchat und Instagram. Our task was to create a brand that embodied this, this would include all aspects of design, UX, concept, motion and brand principles that were open and flexible for future growth.
Art Director / Creative Director
Paul Watmough
Peter Fehler
Creative Team
Peter Fehler
Claus Jacobsen
Concept & UX
Bertram Gugel
Javier García Martín
Motion Design
Christopher Hegenberg
Icons
Lukas Bischoff
Copy
Frederik Oesterlin
Jenseits der großen Namen: Die Kunstszene der Zukunft entdecken
Günstige Zimmer in Dresden – für Monteure und Handwerker
Die Evolution des Grafikdesigns: Von Analog zu Digital
Blockieren EMAs den Kursanstieg von Dogecoin?
Webdesign und Entwicklung neu gedacht: Strategien für digitale Erfolge
Grafikdesign für internationale Kampagnen: Wie man Layouts für verschiedene Sprachen optimiert
Designs zum Leben erwecken: Die Kunst der Lasergravur Einleitung
Mehr Nachhaltigkeit im Alltag: Produktdesign, Verpackungen & Abkehr von der Wegwerfgesellschaft!
Moderne Designprinzipien: Die Grundlagen für eine gelungene Gestaltung
Nachhaltiges Design: Was steckt hinter der umweltbewussten Produktgestaltung?
Design und Kundenerlebnis: Wie Fluggesellschaften mit kreativem Branding Vertrauen aufbauen
Innovative Verpackungslösungen: Nachhaltigkeit trifft Design