One of three Adobe Remix executions for the Max Creativity Conference 2017 in Las Vegas.
Bubble Wall
Remixer
Black Mirror
Adobe invited me to participate in Adobe Remix, and put my mark on their corporate logo by transferring physical effects to a live experience. My project partner Frédéric Wiegand and I created three interactive exhibits based on three methods of staging physical phenomena I discussed during my studies.
See the behind the scenes video here.
The Remixer focuses on the space surrounding the character: The logo itself becomes the protagonist in a scenario in which it is being playfully environed with the most diverse materials: Styrofoam beads, feathers, onion powder, flower petals and many more fill materials allow an always renewing overall impression.
Due to the strobe effect, the logo, rotating around its own axis, is visible from all sides. Integrated lights illuminate the logo and filling materials, whirling inside the air or water filled glass tube.
Commissioned by Adobe for Adobe Remix.
Agency
Thomas Wirtz
Creative Direction
Thomas Wirtz
Concept & Design
Thomas Wirtz
Frédéric Wiegand
Film & Photo
Grown Videoagency
5 nützliche Tipps für die Wohnungsrenovierung
Finanzielle Freiräume für Kreative: Flexibilität für größere Projekte schaffen
Black Friday auch für Webdesigner attraktiv?
Personalisierte Werbegeschenke für eine starke Kundenbindung?
Funktionales Design: Die Rolle von Verpackungstischen in modernen Unternehmen
Lichtdesign in der Architektur: Eine harmonische Verbindung für fesselnde Räume
Tipps zur Inspiration für deine Grafikdesign-Projekte
Alles, was man beim Wechsel der Mobilfunknummer tun muss
Die besten Tools und Strategien zur Verwaltung von Projektbudgets
Ihre eigenen Entwürfe in Form eines Gemäldes? Entdecken Sie Malen nach Zahlen!
Corporate Design: Deshalb ist es für das eigene Business wichtig
Grafikdesign — das Zusammenspiel von Kunst und Digitalisierung