It’s difficult to design anything for a user or a client that you don’t understand. To facilitate the process of understanding is why we run an initial brand strategy workshop. Brand cards were born to assist throughout this process while conducting the workshop.
The aim is to transform an abstract idea of the brand into something solid, to identify common language addressing to what the company stands for and make subsequent decisions on visuals, voice and identity easier.
The workshop is inspired by a design sprint method from Jake Knapp and is a very condensed version of a brand strategy workshop. Nevertheless, it proves to be very effective in defining the initial design brief and is a great starting point.
Die Qual der Wahl – Erfolg im Internet – die Auswahl der Webagentur
E-Mail-Outreach betreiben: Die besten Tipps, um effektiv Entscheider zu erreichen
Festplatte abgestürzt – das sind die 3 häufigsten Gründe!
Webdesign – was müssen Unternehmen beachten?
Welche Werbe- und Designtrends sind für 2024 zu erwarten?
Windows für Mac-Liebhaber: Die besten Tipps im Umgang
Den Ort finden, an dem Kreativität am besten entsteht
Ein praktischer Leitfaden für Marketer, die KI nutzen wollen
Vielfalt der Druckverfahren im Etikettendruck
Designmöglichkeiten in Windows: So personalisierst du deinen Desktop
Digitale Kunst: Fusion von Technologie und Kreativität
Instrumentenbau: Design trifft Handwerkskunst
Vertikaler Gärten: grüne Oasen auf kleinen Flächen
Minimalistische Geschenke: bewährter Trend