Branding and Packaging Design for the Berlin based Start-Up Oh my dough.
Oh my dough is a food brand that produces eatable raw cookie dough. Each flavor got his own pattern and shows the ingredients of the product. The logo shows a cookie with a spoon. Eatable cookie dough is a new unknown product for the German market, so the Logo should helps to introduce this new product.
Three ads, one clean product shot and one animated gif have been created for the product. The set design shows an abstract dinner situation in different monochrome color settings, one for each flavor. The warm light in combination with the carefully picked arrangement create a romantic atmosphere with a touch of fun and represent perfectly the character of this product.
Designer
Lilly Friedeberg
Ann-Christin Euler
Photography
Marc Oortman
Die Bedeutung von Farbtheorie und Technologie bei der Wahl einer Webhosting-Plattform
Zwischen Haptik und Storytelling: Die Verpackung als multisensorisches Erlebnis
Die neuesten Fortschritte in der Hörtechnologie
Jenseits der großen Namen: Die Kunstszene der Zukunft entdecken
Die Kunst hinter dem Design
Die Evolution des Grafikdesigns: Von Analog zu Digital
Blockieren EMAs den Kursanstieg von Dogecoin?
Webdesign und Entwicklung neu gedacht: Strategien für digitale Erfolge
Interaktive Erlebnisse schaffen: Die Zukunft des UX-Designs
Designs zum Leben erwecken: Die Kunst der Lasergravur Einleitung
Mehr Nachhaltigkeit im Alltag: Produktdesign, Verpackungen & Abkehr von der Wegwerfgesellschaft!
PayPal Alternativen: Eine Übersicht
Design-Trends 2025: Was erwartet kreative Köpfe in Deutschland?
Nachhaltigkeit trifft auf Funktionalität: Die Bedeutung innovativer Verpackungslösungen für modernes Design
Black Friday auch für Webdesigner attraktiv?
Die besten Tools und Strategien zur Verwaltung von Projektbudgets