Projekt

Nihon Typeface

In short
Nihon Typeface is an ornamental japonism typefamily with 24 fonts and more than 30.000 ligatures. Nihon builds the bridge between the western and eastern typography and allows you to write and read in latin letters with an japanese appearance.

How it began
Nihon Typeface started as a self initiated project in the typeclass of Sascha Lobe at HfG Offenbach, Germany. Due to my high interest in japanese graphic design and asthetics, my research lead me to the traditional Ukio-es‘. Woodblock prints from the early 17th century. Generally the prints were signed by the artists with their personal seal. The Inkan-Seal. Beautiful ornamental typographic masterpieces, but sadly unreadable if you are not able to speak japanese. My thought was, to abstract and to completely new design all latin letters following the visual language of the traditional Inkan-Seals. The goal, to write in your language but with a beautiful japanese Inkan-Seal appearance. After several months of conceptualizing, designing and many nights with little sleep the first Nihon font was finished.

Nihon was first presented at the HfG Rundgang 2014 exhibition and the response was simply great. It went on and it was my aim to expand the Nihon font to a family with more glyphs and ligatures. To this day Nihon offers 4 styles with 6 weights each and counts more than 30.000 ligatures and glyphs in all fonts combined.

Nihon Typeface is now available for purchase with an introductory offer until September 28.
http://www.nihon-font.com

Price
$40-499

Concept & Typedesign
Malwin Béla Hürkey

Betreuung
Prof. Sascha Lobe
Hochschule für Gestaltung Offenbach
Typeclass

Herausforderungen einer E-Commerce Agentur Design-Highlights für zu Hause Karten online bestellen — Mein Erfahrungsbericht Die neusten Jeanstrends Verwandlungskünstler LED – von Fluter bis Medientechnik Typografie – Eine kurze Geschichte von Typen, die Sätze formen und damit Druck erzeugen Open-Space-Büros für Kreative Ohne Marketing geht nichts mehr Lesen für die finanzielle Weiterbildung Als Deutscher Französisch lernen Wohnen im Einfamilienhaus – Zwischen Design und Funktionalität Flexible Personaleinsatzplanung für moderne Unternehmen Den Horizont erweitern – Design-Ideen aus dem Ausland Die Visitenkarte ist tot, es lebe die Visitenkarte! Marketing: Klassische Print-Werbung oder Online-Werbung? Fast Fashion vs. Slow Fashion Aufnäher selbst gestalten – Das sollten Sie beachten Mit außergewöhnlichem Design Aufmerksamkeit erzielen – Unsere Top Designs für 2018 Modedesign-Trends für das Frühjahr 2018 Optimale Designs für die wirksame Werbung Fahrräder und Co. – Unser Design Check für 2018 Printmedien in Unternehmen Stilvoll visualisieren und organisieren mit individuellen Magneten und Magnetsystemen Geschmackvolle Pflanzkübel, Made in Germany Leuchten-Trends 2017: Vier Stilrichtungen beeinflussen die Lichtgestaltung Hiphop, Streetart und Mode made in Germany 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 61 62 63 64 65 66 67 68 69 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 60 60 61 62 63 64 65 66 67 68 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40